40th BCS Special Notice

40th BCS Special Notice. After the written examination of 39th Special BCS, the Bangladesh Public Service Commission (PSC) has decided to publish the 40th BCS examination. Wednesday PSC chairman Mohammad Sadiq Jago reported this to the news.

The PSC chairman said the notification for the 40th BCS examination may be published in September. The application will be completed by November. The preliminary examination will be conducted in the next three or four months.

40th BCS Special Notice

He said, in the meantime, for the 40th BCS, there was demand for recruitment of about 2 thousand in the first class care.
This demand has been provided through the Ministry of Public Administration. There are about 2,000 posts in the BCS administration, police, foreign, Ansar, technical and professional cadre (Government General College and Government Teacher Training College). However, the list has not been finalized so far.

Mohammad Sadiq said I am working on the final publication of the 37th BCS. It may be published before the Eid. 38th and 39th BCS written examinations have been fixed. On 3 August, the examination of the 39th BCS exam and the written test of the 38th BCS on 8th August will be started. 8 to 13 August will be subject to compulsory examination of the BCS. Also, optional subjects will be examined in late September.

৪০তম বিসিএস পরীক্ষার বিজ্ঞপ্তি সেপ্টেম্বরে

 

40th BCS Special Notice - dailyjobsbd

bpsc image

৩৯তম বিশেষ বিসিএসের লিখিত পরীক্ষার পর ৪০তম বিসিএস পরীক্ষার বিজ্ঞপ্তি প্রকাশের সিদ্ধান্ত নিয়েছে বাংলাদেশ কর্ম কমিশন (পিএসসি)। বুধবার পিএসসি’র চেয়ারম্যান ড. মোহাম্মদ সাদিক জাগো নিউজকে এমন তথ্য জানিয়েছেন।

পিএসসি’র চেয়ারম্যান বলেন, সেপ্টেম্বরে ৪০তম বিসিএস পরীক্ষার বিজ্ঞপ্তি প্রকাশ করা হতে পারে। নভেম্বরের মধ্যে আবেদন কার্যক্রম শেষ করা হবে। পরবর্তী তিন বা চার মাসের মধ্যে প্রিলিমিনারী পরীক্ষার আয়োজন করা হবে।

তিনি বলেন, ইতোমধ্যে ৪০তম বিসিএসের জন্য প্রথম শ্রেণিতে বিভিন্ন ক্যাডারে প্রায় ২ হাজার জনকে নিয়োগের জন্য চাহিদা পেয়েছি।
জনপ্রশাসন মন্ত্রণালয়ের মাধ্যমে এ চাহিদা প্রদান করা হয়েছে। এ তালিকায় বিসিএসে প্রশাসন, পুলিশ, পররাষ্ট্র, আনসার, কারিগরি ও পেশাগত ক্যাডারে (সরকারি সাধারণ কলেজ ও সরকারি শিক্ষক প্রশিক্ষণ কলেজ) প্রায় ২ হাজার পদ রয়েছে। তবে এখন পর্যন্ত এ তালিকা চূড়ান্ত করা হয়নি।

মোহাম্মদ সাদিক বলেন, ৩৭তম বিসিএসের চূড়ান্ত প্রকাশের কাজ করছি। ঈদের আগে তা প্রকাশ করা হতে পারে। ৩৮তম ও ৩৯তম বিসিএসের লিখিত পরীক্ষার দিন ধার্য করা হয়েছে। ৩ আগস্ট ৩৯তম বিসিএসের পরীক্ষা নেব ও ৮ আগস্ট ৩৮তম বিসিএসের লিখিত পরীক্ষা শুরু হবে। ৮ থেকে ১৩ আগস্ট এই বিসিএসের আবশ্যিক বিষয়ের পরীক্ষা হবে। এছাড়া সেপ্টেম্বরের শেষের দিকে ঐচ্ছিক বিষয়ের পরীক্ষা হবে। সূত্র: জাগোনিউজ।

Dailyjobsbd.com © 2017